‘Onze socialmediacontent maakt meerwaarde interieurarchitectuur tastbaar’

Interieurs met oog voor functionaliteit én sfeer; interieurarchitecten Marleen Arends – van Boxtel en Laura van der Gun wagen zich er dagelijks aan. Al jaren ontwerpen en realiseren ze nieuwe, prikkelende creaties die het doel van de betreffende ruimte actief ondersteunen. “Ons beroep is erg divers. Maar wat wij doen blijkt in de praktijk nog vaak onbekend”, aldus de compagnons. “Door middel van een nieuwe socialmediastrategie willen we volgers ons vak laten zien.”

Het was even stil op de online kanalen van het interieurarchitectenbureau. Maar zo rustig als het op hun ‘socials’ was, zo druk waren de twee achter de schermen. De nieuwe weg is inmiddels vol overtuiging ingeslagen. “We namen een communicatiebureau in de arm”, vertelt Marleen. “We zijn ongelooflijk trots op wat we doen. Iedereen mag weten wat dat is. En hoe het zich naar de praktijk vertaalt.” 

Nieuwe rubrieken en online content

De samenwerking tussen de interieurarchitecten en hun Tilburgse communicatieprofessionals resulteerde in een contentkalender vol interessants voor de komende tijd. Een tipje van de sluier? Laura: “Met onze nieuwe content krijg je echt het juiste gevoel bij wie wij zijn, wat wij doen, waar we voor staan en hoe we zaken aanvliegen. Je kunt de Loom-handtekening heel duidelijk zien; gedurfde paletten, strakke lijnen en onverwachte structuurcombinaties. Of het nu om onze ontwerpen gaat of om presentaties die wij geven: we gaan steeds voor een zekere gelaagdheid in ons werk. Die gelaagdheid streven we nu ook op onze online kanalen na.”

Loom toont graag de meerwaarde van interieurarchitectuur via social media. Marleen: “We laten zien wat het vak voor ons inhoudt, willen volgers inspireren en nemen ze mee in een voor hen onbekende wereld van mogelijkheden. Want ieder project en ontwerp is anders. Met unieke objecten of op maat gemaakte designs, waarmee je eenvoudig passende statements maakt.” Laura vult aan: “We denken vanuit innovaties en creativiteit. Dat houdt de Loom-output altijd verrassend. Het inspireren van volgers is dan ook wel aan ons besteed. En die communicatie naar buiten toe matcht vanaf nu ook met de professionele en gemotiveerde aanpak die we op de werkvloer hanteren. Wij zijn enthousiast!”

Afwisseling houdt het interessant

Loom Interieurarchitecten werkt in heel Nederland aan zowel grote als kleine projecten binnen de zakelijke markt. Het bureau opereert daarnaast ook regelmatig in de particuliere sector. “Die afwisseling is interessant. Voor onszelf. Maar ook in termen van ons portfolio. Want ieder project is weer uniek, waarbij we alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat de eindgebruikers de ruimtes en de ontstane sfeer helemaal omarmen. Iedereen die met ons gewerkt heeft zal beamen dat we erg gedreven en bekwaam, maar ook ontzettend bevlogen en vernieuwend zijn. Geen lopendebandwerk. Geen eenheidsworst. Dat maakt ook dat erover vertellen en bijbehorend beeldmateriaal delen steeds weer interessant is.”

En dan zijn er ook nog de totaal andere karakters van de Loom-eigenaren, die het werk spannend houden. Laura: “Marleen en ik zijn compleet verschillende types. Maar in dit werk is dat een pré. Het maakt dat we elkaar waar nodig aanvullen. Maar ook dat er sprake van een ontzettend inspirerende samenwerking is. Onze eindproducten zijn gewoonweg nooit saai. We komen tot ontwerpen die in het begin van een traject soms zelfs gedurfd lijken, maar perfect werken na de samenkomst van vormen, texturen en licht.”

Investeren in de toekomst

Binnen de werkwijze van Loom ligt de focus op het totaalpakket; een samenspel van alle elementen. “Wij bieden niet voor niets totaalconcepten aan, en dan het liefst van concept tot realisatie. Die manier van werken is voor onze klanten van een enorme toegevoegde waarde. Wanneer bepaalde elementen in een interieur aan vernieuwing toe zijn, kan het immers op diverse vlakken rendabeler zijn om het geheel aan te pakken. Door als het plafond vervangen moet worden bijvoorbeeld ook meteen aandacht te besteden aan het verlichtingsplan. Dan wordt alles één verhaal en zijn alle onderdelen op elkaar afgestemd. Een investering in de toekomst. Want is jouw bedrijfsrestaurant een fijne plek om te zijn, dan zullen je medewerkers er meer tijd doorbrengen. En is je kantoor een functionele én aangename werkplek, dan betaalt dat zich terug in werkenthousiasme en een positieve, professionele uitstraling naar klanten toe. Dat alles gaan we nu via onze social media laten zien.”